• Alles ook zonder opdruk
  • Laagste prijsgarantie
  • Veilig betalen
  • Snelle bezorging
  • Digitale proefdruk

Relatiegeschenken

Waarom investeren in relatiegeschenken ?

Relatiegeschenken zijn geen uitgave maar een investering, zo blijkt uit vele (internationale) onderzoeken. Overigens, we gebruiken vaak het woord relatiegeschenken, maar in feite is een betere  verzamelnaam Promotionele Artikelen. Hier vallen naast relatiegeschenken, ook giveaways, premiums, incentives en gadgets onder.

Waarom zijn promotionele artikelen steeds populairder als marketingmedium:

  • Zij promoten uw naambekendheid
  • Het imago van uw bedrijf of merk wordt positief beïnvloed.
  • Investeren in uw  (klantrelaties) toont aan dat U hen waardeert
  • Relatiegeschenken zijn buitengewoon kosteneffectief vergeleken met een advertentie of mediacampagne.
  • Ze zorgen ervoor dat je boodschap langere tijd, en ook op meerdere momenten, bij je doelgroep zichtbaar is. Ze hebben een lange 'levensduur' .
  • Een relatiegeschenk wordt vaak door veel meer personen gebruikt, laat staan gezien…
  • Behouden van bestaande klanten levert vele malen meer op dan het binnenhalen van nieuwe klanten.
  • Onderzoek heeft aangetoond dat mensen positiever over een bedrijf denken nadat zij een relatiegeschenk hebben gekregen? (Bron: 2FPCO - Etude de l’object publicitaire en France)

1. Een gift motiveert

Een cadeautje werkt motiverend, want wat is er leuker dat cadeautjes geven en krijgen? Ook in een productieomgeving is het vaak nuttig om uw medewerkers te motiveren met een beloning. Maak het werk leuker met een gift!

2. Een gift blijft spannend.

Cadeautjes krijgen en uitpakken is altijd spannend. En weet je hoe je die spanning verder opvoert? Door dat cadeau in te pakken in cadeaupapier. Een incentive , een cadeau of een relatiegeschenk zorgt voor het element van verrassing, en verrassingen maken het voor iedereen leuk.

3. Door iets te geven krijg je veel terug.

Vanuit economisch standpunt zou je verwachten dat de koper zich niet laat beïnvloeden door de geschenken, aangezien er geen verplichting tegenover staat. Niets is minder waar. Reciprociteit of “wederkerigheid” is een bekende term uit de marketing. Hoewel de ontvangers wel degelijk weten dat het geschenk gegeven is met de bedoeling hun beslissing of gedrag te beïnvloeden, doen ze toch iets terug. Mensen die nooit een cadeautje geven beschouwen binnenkomende bestellingen van een klant als normaal of zij denken dat motivatie op de werkvloer quasi vanzelf komt. Besef dat een klein cadeautje wonderen kan doen. De klant of medewerker zal de neiging hebben om iets terug te doen! In het geval van de klant : liefst een ( grotere) bestelling. Bovendien is een geschenkje hier het ideale voorwendsel voor uw sales om eens binnen te springen. In het geval van de medewerker zorgt het relatiegeschenk voor een blijvende inzet en motivatie.